Ekologiskt

 
Var en runda hos farmor idag och lämnade gårdagens fångst av trattisar. Jag tycker nästan att trattkantareller är godare än vanliga. Tur det, för jag har inte ens hittat hälften av vanliga kantareller under min livstid än av vad jag hittade trattisar igår! 
 
Men som sagt, lämnade trattisarna rensade och fina hos farmor idag, och fick äpplen direkt från trädet, samt ett nybakt bröd i gengäld. Inte dåligt! Älskar de syrliga aroma äpplena, och de är helt perfekta att använda i äppelpaj. Känns rätt bra i plånboken också, med gratis ekologiska äpplen för en nybakad student som efter sommarjobben nu är halft arbetslös. Önskar att jag kunde vara mer ekologisk och skäms lite över att jag inte skäms när jag står där i butiken och väljer de billigare alternativet. Tänk om man både kunde känna sig ekonomisk och ekologisk när man står med kassarna fulla i hallen. Tyvärr världen, jag ber om ursäkt, ursäkt för att jag som ung och nästan arbetslös inte köper det jag borde, men jag lovar att när jag står som en färdigbakad ekonom med jobb, kommer göra mitt allra bästa för att ge tillbaka det jag tagit. 
 
 

Kommentera här: