Min tur i bloggvärlden!

Hej!

 

Mitt namn är Michaela och jag kommer från en liten by i Skåne. Jag startade denna bloggen för att dela med mig av mitt stora intresse av matlagning och bakning. Jag har så mycket att ge och dela med mig av och tänkte därför nu på riktigt ge bloggandet en ärlig chans. Det går inte en dag utan att jag står vid spisen och funderar på vad som ska tillagas. Jag kan också berätta att LCHF kost är någonting som ligger mig varmt om hjärtat, därför kommer troligtvis en hel del sådana recept också dyka upp här på bloggen. 
 
Jag tycker också att det är intressant hur vi människor använder naturens resurser, och älskar att ta tillvara på den i form av säsongs-matlagning och sätt att förvara råvaror. På fritiden går jag gärna i skogen och letar svamp, eller går längs grusvägarna i vår tallskog för att leta smultron. Jag skulle inte påstå att jag är någon skogsmulle, utan jag älskar helt enkelt tanken av att få baka och laga mat från grunden. 
 
Förutom de intressen jag har, som bloggen kommer att innehålla, kan jag också berätta lite om mina andra tankar om livet och engagemang. Jag är en driftig person som planerar att starta mitt eget företag som kommer att vara inom dryckes-branschen. Jag är också intresserad av andra kulturer och världen och kommer troligtvis därför inom kort att resa som volontärarbetare för att få nya erfarenheter och uppleva sånt som jag tidigare bara drömt om. Jag tog studenten i somras, och har för tillfället bara enstaka jobbtillfällen inom restaurangbranschen som servitris, samt som industriarbetare på The Absolut Company och även som lokalvårdare i vår kommun. 
 
Jag hoppas innerligt att jag kommer fortsätta vara aktiv på bloggen. Här kommer två bilder på mig. Tyvärr de enda som var relativt ok som fanns på telefonen.
 
 
 
Cheers! 
 
 
 

Kommentera här: